poniedziałek, 19 maja 2014

do it yourself


Tym razem ja i Julka postanowiłyśmy spędzić dzień bardziej kreatywnie.
Oczywiście zadbałyśmy o nasze podniebienia i pokoik Antosi :)
Dla zainteresowanych podam szybki i prosty przepis na owocowe babeczki.

Ciasto:
125 g schłodzonego masła
250 g mąki pszennej
70 g cukru
50 g wody

Krem:
250 g serka mascarpone
2 łyżki cukru pudru
40 g soku z cytryny (jeżeli nie preferujecie kwaśnych smaków radzę zmniejszyć tą ilość)
owoce sezonowe (truskawki, maliny, borówki)
starta czekolada do dekoracji

Wykonanie
ciasta:
Miksujemy wszystkie składniki i wyrabiamy ciasto.
Formujemy kulkę, zawijamy w folie i zostawiamy ją w lodówce na 30 min.
Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni.
Ciastem wypełniamy cienko foremki i pieczemy 20-25 minut.

kremu:
Miksujemy wszystkie składniki. Wypełniamy kremem babeczki, które następnie dekorujemy ulubionymi owocami i startą czekoladą.

Smacznego! :)








Kiedy babeczki piekły się w piekarniku rozpoczęłam produkcję tiulowych pomponów. 
Buszując po internecie w poszukiwaniu dekoracji do pokoju dziecięcego natrafiłam na te słodkie, puszyste kulki, ale cena gotowego produktu zwala z nóg. Duży pompon może kosztować nawet 50 zł. Ja za 6 rolek tiulu łącznie z przesyłką zapłaciłam niecałe 40 zł. Myślę, że warto spróbować swoich sił, gdyż wykonanie jest banalne i pozwoli zaoszczędzić sporo pieniędzy.


  1. Owijamy tiulem książkę (od wielkości książki zależy jakiej wielkości będzie pompon). Żeby nasza kulka była gęsta trzeba 20-30 warstw.
  2. Odcinamy mały kawałek materiału.
  3. Zsuwamy nasze "zawiniątko" z książki i przewiązujemy je w połowie kawałkiem materiału, który wcześniej odcieliśmy.
  4. Przecinamy końce naszej "wstążki".
  5.  Palcami rozciągamy tiul, formując z niego kulkę.
  6. Gotowe :)





6 komentarzy:

  1. taki tiul dostaniemy wszędzie czy w jakiś konkretnych sklepach? :-) gdzie go szukać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupiłąm przez allegro. Podaje przykładową aukcję http://allegro.pl/tiul-dekoracyjny-15cm-na-szpulce-9m-slub-w-wa-i4237524659.html?source=mlt to link do krótszych rolek, czyli takich, które ja zamówiłam.

      Usuń
  2. przesłodkie ozdoby! i dzięki za przepis, ostatnio chodziły za mną takie cudeńka, ale nie miałam sprawdzonego przepisu na kruche ciasto ;)

    http://dreamsavenue-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. daj znac co was :)

    OdpowiedzUsuń